Notiunea de contabilitate primara  se refera la intocmirea urmatoarelor documente contabile care stau la baza celor mai importante tranzactii economice:
–    contabilitatea registru de casa;
–    contabilitatea note de intrare-receptie (nir-uri);
–    intocmire deconturii de cheltuieli;
–    intocmirea facturilor (facturare);
–    intocmirea de dispozitii de plata/incasare catre casierie;
–    completarea de chitante, cecuri, ordine de plata, foi de varsamant;
–    intocmirea de state de plata, pontaje.

Rolul documentelor contabile este de inregistrare cronologica si sistematica a operatiunilor efectuate. Documentele justificative sunt reflectate in contabilitate (imagine sintetica a operatiunilor), iar toate inregistrarile din contabilitate trebuie sa aiba la baza un document justificativ.

Organizarea contabilitatii patrimoniale constituie o obligatie stabilita prin lege pentru toate persoanele juridice, precum si pentru persoanele fizice care au fost autorizate sa desfasoare activitati pe cont propriu si au calitatea de comerciant.

CCF

CECCAR

Recomandare

"Niciodată să nu spui că un contabil aduce credit profesiei sale; un contabil bun aduce debite profesiei sale."

Charles J.C. Lyall

 

"Experienta m-a invatat cateva lucruri. Primul este acela de a-mi asculta instinctul, indiferent de cat de bine suna ceva pe hartie. Al doilea este ca in general esti mai castigat daca ramai alaturi de ceea ce cunosti, iar al treilea lucru este ca uneori, cele mai bune investitii sunt cele pe care nu le faci."

Donald Trump

 

roarbgzh-CNenfrdeelhthuitplruestr

Hot Maps (Contact page)


Afișați harta mărită

Găsește-ne cu ușurință


Afișați harta mărită