Fuziunea si divizarea

Daca piata se schimba si afacerea dumneavoastra are nevoie de modificari, apelati la experti pentru a va ajuta in procesul de reorganizare. Indiferent daca este vorba de fuziune sau divizare, echipa noastra de specialisti va poate ajuta sa finalizati cu succes acest proces. Va oferim servicii operationale si financiare care va vor ajuta sa evitati problemele fiscale si legislative care ar putea afecta valoarea companiei nou formate.

Contactati-ne astazi pentru o oferta personalizata si detalii despre cum putem ajuta afacerea dvs. sa treaca prin procesul de fuziune sau divizare cu cat mai putine probleme si cu cat mai mult succes. Suntem aici pentru a va ajuta cu orice tip de reorganizare, inclusiv reorganizare ANAF, reorganizare juridica sau prin absorbtie.

Beneficii legate de consolidarea pe piata a companiei, restructurarea, retehnologizarea, dorinta de sporire a gradului de profitabilitate sau existenta unor deficiente in cadrul unor firme, la care se adauga alte considerente economice si sociale, obtinerea unei cote mai mari de piata locala sau chiar extinderea in alte regiuni geografice, sunt cativa dintre principalii factori care ii determina pe administratorii, patronii sau actionarii unor societati comerciale sa recurga la fuziunea sau divizarea societatilor.


Reorganizarea prin fuziune sau divizare

Deoarece piata se afla intr-o continua schimbare, este important ca, in cazul unei noi etape de dezvoltare sau cand mediul economic se transforma iar afacerea dumneavoastra are nevoie de modificari, sa apelati la experti care sa se ocupe in detaliu de procesul de reorganizare, fie ca este vorba de fuziune ori divizare.
Indiferent de obiectivul dumneavoastra final, va venim in sprijin printr-o serie de activitati operationale si financiare ce vor structura si finaliza cu success procesul de fuziune sau divizare. Astfel, nu veti avea probleme de ordin fiscal sau legislative ce ar putea avea un impact negativ asupra valorii companiei nou formate.

Pentru o oferta de pret, dar si pentru mai multe detalii despre cum va putem ajuta intr-un process cat mai echitabil si linistit, fie ca este vorba de fuziune sau divizarea societati comerciale, divizare partiala, reorganizare ANAF, reorganizare juridica sau prin absorbtie va invitam sa ne contactati:

Daca afacerea dumneavoastra are nevoie de modificari, fie ca este vorba de fuziune sau divizare, nu trebuie sa va faceti griji cu privire la problemele fiscale sau legislative ce pot aparea in timpul acestui proces. Expertii nostri pot asigura o reorganizare cat mai linistita si echitabila.

Suntem aici pentru a va sprijini in fiecare etapa a procesului de fuziune sau divizare, prin activitati operationale si financiare structurate pentru a finaliza cu succes tranzactia. Indiferent de obiectivul final, va oferi servicii de inalta calitate pentru a va asigura ca nu dumneavoastra. business este protejat si valorificat la maxim.

Fie ca va intereseaza o fuziune sau divizare partiala, o reorganizare ANAF, o reorganizare juridica sau prin absorbtie, nu ezitati sa nu contactati pentru o oferta de pret si pentru a afla mai multe detalii despre cum putem ajuta afacerea dvs. sa creasca si sa se dezvolte.

Se poate realiza in 2 moduri:

  • Fuziunea prin absorbtie.
  • Fuziunea prin contopire.

Fuziunea prin absorbtie.

a) una sau mai multe societati sunt dizolvate fara a intra in lichidare si transfera totalitatea patrimoniului lor unei alte societati in schimbul repartizarii catre actionarii societatii sau ai societatilor absorbite de actiuni la societatea absorbantasi, eventual, al unei platiin numerar de maximum 10% din valoarea nominala a actiunilor astfel repartizate (fuziunea prin absorbtie);


Fuziunea prin contopire.


b) mai multe societati sunt dizolvate fara a intra in lichidare si transfera totalitatea patrimoniului lor unei societati pe care o constituie, in schimbul repartizarii catre actionarii lor de actiuni la societatea nou-constituita si eventual, al unei plati in numerar de maximum 10% din valoarea nominala a actiunilor astfel repartizate (fuziunea prin contopire).


O fuziune poate avea loc in cazul in care una sau mai multe societati sau grupuri de interese economice absorbite sau care inceteaza sa mai existe fac obiectul unei proceduri de faliment, al unui sistem de intelegeri cu creditorii sau al unei alte proceduri similare, cum ar fi suspendarea platilor, o procedura de punere in aplicare a unor masuri speciale de gestiune sau supraveghere pentru una sau mai multe dintre aceste societati sau grupuri de interese economice.

 

Suntem aici pentru a vă oferi expertiza de care aveți nevoie pentru a realiza cu succes procesul de divizare. Oferim servicii complete de consultanta in domeniu, pentru a va ajuta sa gestionati cu succes acest proces complex.

Fie ca doriti sa transferati intreaga afacere catre mai multe societati, sau sa infiintati societati nou-constituite, va putem ajuta sa va descurcati prin toate aspectele legale si fiscale. Putem efectua o analiza detaliata a patrimoniului dumneavoastra, pregatind astfel documentele necesare si asigurandu-ne ca procesul se desfasoara cu succes si fara probleme de ordine fiscal sau legislativ.

Indiferent de situatia dumneavoastra specifica, suntem aici sa va ajutam. Contactati-ne pentru a afla mai multe despre serviciile noastre de consultanta in domeniul divizarii si pentru a prima o oferta personalizata.

Divizarea este operatiunea prin care:

  1. a) o societate, dupa ce este dizolvata fara a intra in lichidare, transfera uneia sau mai multor societati totalitatea patrimoniului sau, in schimbul repartizarii catre actionarii societatii divizate de actiuni la societatile beneficiare si, eventual, al unei plati in numerar de maximum 10% din valoarea nominala a actiunilor astfel repartizate;
  2. b) o societate, dupa ce este dizolvata fara a intra in lichidare, transfera totalitatea patrimoniului sau mai multor societati nou-constituite, in schimbul repartizarii catre actionarii societatii divizate de actiuni la societatile nou-constituite si, eventual, al unei plati in numerar de maximum 10% din valoarea nominala a actiunilor astfel repartizate.

Potrivit legii, divizarea poate avea loc si prin transferul simultan al patrimoniului societatii divizate catre una sau mai multe societati existente si una sau mai multe societati nou-constituite.

O divizare poate avea loc si atunci cand una sau mai multe dintre societatile care vor inceta sa existe fac obiectul unei proceduri de faliment privind litigiile cu creditorii sau o procedura similara, cum ar fi suspendarea platilor, controlul, conducerea societatii sau procedurile care instituie un management special sau supravegherea uneia sau a mai multora dintre aceste societati.

Serviciile noastre de consultanta in domeniul fuziunii si divizarii sunt esentiale pentru a realiza cu succes acest proces complex. Prima etapa este intocmirea unui proiect de fuziune sau de divizare, care trebuie sa includa elemente precum forma, denumirea si sediul social al societatilor implicate, conditiile fuziunii sau ale divizarii, rata de schimb a actiunilor sau a partilor sociale si cuantumul eventualelor plati in numerar, precum si alte elemente specifice. In plus, planul de divizare trebuie sa cuprinda descrierea si repartizarea exacta a activelor si pasivelor care urmeaza a fi transferate fiecareia dintre societatile beneficiare. Serviciile noastre acopera toate aceste aspecte si ofera asistenta in procesul de avizare si publicare a proiectului de fuziune sau de divizare, informarea asociatilor si adoptarea hotararii adunarii generale a actionarilor. Contactati-ne pentru a afla cum va putem ajuta sa gestionati cu succes procesul de fuziune sau divizare al afacerii dumneavoastra.

Prima etapa in realizarea fuziunii sau divizarii consta din intocmirea unui proiect de fuziune sau de divizare:

 

Conform dispozitiilor art. 241 din Legea nr. 31/1990 prevad ca administratorii societatilor care urmeaza a participa la fuziune sau la divizare vor intocmi un proiect de fuziune sau de divizare care va cuprinde urmatoarele elemente:

  • forma, denumirea si sediul social al tuturor societatilor implicate in fuziune sau divizare:
  • fundamentarea si conditiile fuziunii sau ale divizarii;
  • conditiile alocarii de actiuni la societatea absorbanta sau la societatile beneficiare;
  • data de la care actiunile sau partile sociale primite dau detinatorilor dreptul de a participa la profit si orice conditii speciale care afecteaza acest drept;
  • rata de schimb a actiunilor sau a partilor sociale si cuantumul eventualelor platiin numerar;
  • cuantumul primei de fuziune sau de divizare;
  • drepturile conferite de catre societatea absorbanta sau beneficiara detinatorilor de actiuni care confera drepturi speciale si celor care detin alte valori mobiliare;
  • orice alt avantaj special acordat expertilor in conditiile legii si membrilor organelor administrative sau de control ale societatilor implicate in fuziune sau in divizare;
  • data situatiilor financiare ale societatilor participante, care au fost folosite pentru a stabili conditiile fuziunii sau ale divizarii;
  • data la care tranzactiilesocietatii absorbite sau divizate sunt considerate din punct de vedere contabil ca apartinand societatii absorbante sau uneia ori alteia dintre societatile beneficiare.

In cazul divizarii, in plus fata de elementele de mai sus, planul de divizare trebuie sa cuprinda descrierea si repartizarea exacta a activelor si pasivelor care urmeaza a fi transferate fiecareia dintre societatile beneficiare, precum si repartizarea catre actionarii sau asociatii societatii divizate de actiuni, respectiv parti sociale, la societatile beneficiare si criteriul pe baza caruia se face repartizarea.

 

Avizarea si publicarea proiectului de fuziune sau de divizare

Opozitia asupra proiectului de fuziune sau divizare

Informarea asociatilor asupra fuziunii sau divizarii

Adoptarea hotararii adunarii generale a actionarilor asupra acestor actiuni

Fuziunea  si divizarea societatilor comerciale 

Creati facturi personalizate  Particularizati logo, culorile si campurile de facturi. Genereaza facturi in timpul miscarii cu aplicatia mobila.
colaborati cu mai multi utilizatori. Oferiti acces la angajati si contabil mentinand in acelasi timp controlul asupra informatiilor pe care le puteti vizualiza.
Utilizati serviciul in timpul deplasarii. Verificati afacerea oricand, oriunde cu aplicatia mobila de pe telefon si tableta.
Asistenta
Va asistam si va oferim consiliere in elaborarea planului de fuziune sau divizare indiferent de domeniul de activitate al companiei dumneavoastra.
Reprezentare
Va reprezentam interesele privind acceptarea planului de fuziune sau divizare de catre Oficiul Registrului Comertului, ANAF si de catre Tribunalul competent sa aprobe operatiunea.
Siguranta
Va oferim asistenta privind modul de inregistrare in contabilitatea societatilor implicate a procedurii de fuziune sau divizare.