CIF intracomunitar în SmartBill – Ghid configurare - ExpertConsult Banner

Utilizarea CIF-ului intracomunitar în SmartBill – Ghid de configurare și emitere

Dacă firma ta desfășoară activități comerciale în Uniunea Europeană, ai nevoie de un CIF intracomunitar. În SmartBill, poți lucra simultan cu CIF-ul național și cu cel intracomunitar, pentru aceeași firmă, în funcție de documentul emis.

Cum adaugi CIF-ul intracomunitar?

Accesează Configurare > Date firmă. Sub câmpul în care este introdus CIF-ul național, vei găsi opțiunea + Adaugă CIF intracomunitar.

După completare, SmartBill verifică automat validitatea noului cod prin VIES. După validare, acesta devine activ în contul tău.

Unde poți folosi CIF-ul intracomunitar?

Poți selecta CIF-ul dorit direct din pagina de emitere a următoarelor documente:

  • Facturi
  • Proforme
  • Avize
  • Chitanțe
  • Facturi recurente

În pagina de emitere/editare a documentelor, va apărea un câmp nou CIF emitent, din care alegi codul fiscal dorit. Datele clientului se vor adapta automat în funcție de alegerea făcută.

Ce impact are asupra rapoartelor și încasărilor?

  • Documentele emise pot fi filtrate în rapoarte după CIF emitent
  • Încasările vor prelua automat CIF-ul documentului care le-a generat
  • Dacă folosești un alt CIF decât cel inițial, SmartBill te avertizează despre diferența de identificare fiscală

Astfel, poți menține o evidență clară și corectă pentru toate operațiunile tale interne și externe.

Puterea noastră, cifrele tale.

🔗 Citește și alte ghiduri utile: Contabilitate în cloud | Contabilitate prestări servicii | Contabilitatea PFA

Limbă

Găsește-ne cu ușurință