Începând cu 21 ianuarie 2015, firmele care efectuează vânzări directe de produse sau servicii către consumatorii finali au obligația de a afișa în sediul lor o nouă plachetă informativă intitulată "Telefonul Consumatorilor". Această măsură, introdusă prin Ordinul ANPC nr. 594/2014, a înlocuit modelul anterior și are scopul de a asigura o informare mai completă a consumatorilor cu privire la modalitățile de contact ale autorităților pentru protecția consumatorilor.
Conform actului normativ, noua plachetă "Telefonul Consumatorilor" trebuie să includă următoarele informații esențiale:
Ordinul ANPC nr. 594/2014 a prevăzut că modelul standard al acestei plachete poate fi descărcat gratuit de pe site-ul oficial al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Această facilitate a fost menită să asigure o implementare unitară și să reducă costurile pentru operatorii economici.
Afișarea vizibilă a plachetei "Telefonul Consumatorilor" este o obligație legală pentru comercianții care efectuează vânzări directe. Nerespectarea acestei prevederi poate atrage sancțiuni din partea autorităților pentru protecția consumatorilor. Prin urmare, este esențial ca toate firmele vizate să se asigure că au afișat corect noua plachetă, cu toate informațiile obligatorii actualizate.
La Expert Consult Banner, ne asigurăm că sunteți la curent cu toate obligațiile legale care vă revin în calitate de operator economic. Vă oferim informații actualizate și relevante pentru a vă ajuta să vă desfășurați activitatea în conformitate cu reglementările în vigoare, inclusiv cele privind protecția consumatorilor.
Firmele vor trebui sa afiseze in sediul, unde efectueaza vanzari directe de produse sau servicii catre consumatorii finali, din 21 ianuarie 2015 o noua placheta cu "Telefonul Consumatorilor", care o va inlocui pe cea utilizata in prezent. (Ordinul ANPC nr.594/2014)
Ce informatii va cuprinde noua placheta?
Conform actului normativ care va intra in vigoare anul viitor, pe noua placheta se vor regasi urmatoarele informatii:
mentiunea expresa "Telefonul Consumatorilor 0219551";
denumirea comisariatului regional in raza caruia firma isi desfasoara activitatea;
denumirea comisariatului judetean in raza caruia firma isi desfasoara activitatea, precum si datele de contact ale comisariatului: adresa, numarul de telefon si de fax;
mentiunea: Reprezentantii asociatiilor de consumatori nu au drept de control al operatorilor economici, conform art. 42 din OG nr. 21/1992;
mentiunea: Apelarea numarului 0219551 poate fi taxata in functie de tipul de abonament detinut de consumator.
Modelul va putea fi descarcat de pe site-ul ANPC, iar placheta este gratuita, se arata in noile dispozitii. Puteti consulta mai jos placheta valabila pentru Bucuresti:
"Niciodată să nu spui că un contabil aduce credit profesiei sale; un contabil bun aduce debite profesiei sale."
Charles J.C. Lyall
Copyright © 2025 Expert Consult Banner. Realizare Site SolidPro.ro